.

.

tirsdag 10. juli 2012

Spot: Søte saker...

''Spot'' er forkortelse av ''Spol tilbake'' som er min nye føljetong.
Noen innlegg kunne nemlig ha godt av å bli oppdatert litt.
Dette fordi jeg i etterkant har funnet bilder og informasjon som jeg ikke hadde da innleggene ble postet.
Så poenget med føljetongen er å spole tilbake til gamle innlegg å legge til alt det nye, uten å berøre innlegget slik det er i dag.
For det er en vanlig ting for meg å finne ting i etterkant, som jeg tenker hadde passet perfekt.
Hadde jeg bare funnet det før.....

Det første innlegget som jeg har funnet nye ting til er:
Søte saker og snacks som smaker

Dette innlegget er fra Desember 2010, og er det innlegget på bloggen min som har fått aller flest treff.
Kanskje ikke så rart når det stort sett er tre ting som gjelder når man er liten:
Godteri, godteri og godteri.


 
Lakris Smurfedrops.
Dette var faktisk det eneste bilde jeg fant av denne dropstypen den gang.
Så å vise noen bedre bilder både av fronten og baksiden var ikke et alternativ.
Nå har jeg ikke bare funnet bilde av denne esken men også hvordan det gamle designet på den vanlige typen var:

 



MIO Pastiller:
Før Malaco hadde denne pastillen så ble den produsert av Freia.
Så mange vil nok huske den følgende esken bedre enn Malaco-varianten:

 


 

Disney Family sjokolade.
Det jeg har å tilføye her er at hver pakke inneholdt et postkort.
Disse 12 poskortene har jeg nå fått tak i bilder av:

 
 
 
Stratos med nøtter.
Når det gjelder denne Stratosen så har den vært på markede flere ganger, og i 1990 var den faktisk blå.
Så det er nok noen som husker denne varianten best:

  
 
Så til en liten oppklaring

 

Relax sjokolade.
Mange debattforum har fundert på hvem som ga ut denne sjokoladen.
Freia? Nidar? Nestle?
Inntil nylig har jeg ikke visst dette selv.
Men det var før jeg så dette bildet:

   
Bildet er tatt i Nidars sjokolademuseum og helt til høyre på bildet kan man se Relax sjokoladen ligge blant resten av Nidars godbiter.
 
Maarud Chicken Pomm's.
Denne nylig relanserte herligheten hadde jeg bare ett bilde på tidligere, så det jeg har å tilføye her er at posen hadde flere design før den forsvant.
Her er begge variantene:

 
 
 
Olaf Sands rifla potetflak.
Kims ga ut denne i 1994.
Da hadde den bare salt som krydder.
Men da den ble relansert var den faktisk krydret med salt og pepper.
En ny snacks ble også lansert under navnet: ''The Julemix''.

Teenage mutant ninja turtles tyggis.
Det var med stolthet jeg kunne vise frem over 60 klistremerker fra denne tyggegummien.
Men det fantes hele 100 klistremerker totalt og håpet om å finne samtlige var ikke akkurat stort.
Men nå har jeg klart å samle bilder av alle 100, og plassert dem i mest mulig kronologisk rekkefølge:

 
Så da har jeg endelig fått startet min nye føljetong og samtidig fått oppdatert mitt gamle innlegg.
Det er ikke bare Chicken pomm's som jeg har funnet igjen siden 2010, les mer om det her.
Ellers kan jeg avsløre at neste innlegg på Fineminner-bloggen er en oppfølger til ''Søte saker og snacks som smaker''.
Og siden jeg har lovet at ''Snackstage'' skal komme med smakebiter på hva man har i vente på Fineminner-bloggen så avslutter jeg med bilde av litt snacks:

1 kommentar:

  1. Anonym16:13

    Hej! Jeg kan se, at du samler på Turtles-klistermærker - ligesom mig!!! Hvis du har nogle, du er interesseret i at sælge, må du meget gerne kontakte mig på mail: chad.rubens@gmail.com. Håber at høre fra dig :-) Venlig hilsen Anders fra Danmark

    SvarSlett