.

.

fredag 19. april 2019

Kuul gul påske


Det er ett innlegg som skiller seg litt ut på denne bloggen min.
Det er det innlegget som ligger på førsteplass når det kommer til antall treff på bloggen, og det skiller over 6000 treff ned til det innlegget som på nå værende tidspunkt er på andreplass.
Innlegget jeg snakker om er fra 2012 og omhandler en av det mest minneverdige godterifenomenet i nyere tid.
Det er også en av de godteriene jeg har laget flest innlegg om på denne bloggen.

Det hele startet som sagt i 2012 da jeg skrev "Verdens kuuleste godteri" som ble skrevet i anledning av at flere av de gamle posene ble gitt ut på ny i Danmark.
På den tiden ga innlegget preg av at det ikke fantes så mange bilder av godteriet på internet.
Historien bak det populære godteriet ble mitt hovedfokus.

Så i 2014 kom "Fremdeles kuulest" der jeg i to år hadde samlet på Bonbon klistremerker og figurer.
På den tiden lå det første innlegget på andreplass på bloggstatistikken min og jeg baserte det nye innlegget på mine egne klistremerker.

Så kom jeg endelig over noen andre bilder på nettet, og sammen med tilskuddene fra min egen samling skrev jeg i 2017 innlegget: "Kuul-inarisk godt"

Nå som min Bonbon samling har vokst og jeg har fått scannet inn de 12 første klistremerkene som kom ut i Norge, pluss funnet mange svenske utgaver på internet, så er det nå klart for innlegg nr 4 om verdens kuuleste godteri. 















































Bonbon ble lansert i hele Norden og det var langt fra alle posene som tok seg hit til Norge.
Og noen ganger kan man sikkert skjønne hvorfor.




Noe som derimot tok seg til Norge var Bonbon dropseskene.
Der har jeg postet et bilde tidligere, men nå funnet alle tre.




Ungdomsbladet TOPP likte også Bonbon og anmeldte flere av produktene:



Da jeg startet å blogge om Bonbon så håpet jeg at den relanseringen som foregikk i Danmark skulle nå hit til Norge, men det gjorde den altså ikke, og heller ikke nyere utgaver har nådd hit til butikkhyllene.


Men noe som kom til Norge var denne blandingen av tre klubber.
Grunnen til at jeg husker den er at jeg fremdeles har en Killerbon klubbe liggende.


Og det tar meg til dem nye tingene som pryder Bonbon samlingen min.
Som denne Tissebleier-bamsen og Tissebleier-pennalet.


Og hva er vel et pennal uten en matboks?
Som jeg bruker til å oppbevare klistremerker i.


Så har jeg to krus fra Bonbon-land.






Og denne kuule sprettballen.


Eftersom bloggen min hittil i år har hatt bare triste innlegg så tenkte jeg at det var på tide å blogge om noe mer positivt i påsken.
Og hva passer vel ikke bedre å blogge om i påsken enn godteri?
Det er jo litt ille at andre må dø for å holde liv i bloggen min.
Så det å endelig få blogget om noe positivt igjen og få laget ferdig et innlegg som har ligget på vent en stund føles ganske bra.
Så da gjenstår det bare å ønske deg en kuul gul påske.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar