.

.

fredag 25. september 2015

Juba Juba!


I dag er selve dagen som det er kinopremiere på "Knutsen og Ludvigsen og den fæle Rasputin".
I den anledning er det min tur i dag å finne frem en artikkel fra 1984.

Knutsen og Ludvigsen har for meg, som for de fleste på min alder (36), vært en stor del av barndommens soundtrack.
Og mitt voksne liv må jeg nesten få tillegge.
Nå dukker det opp en hel generasjon av filmskapere som deler den samme nostalgien til sin barndom som jeg.
Hollywood har for alvor fått opp øynene for 80 og 90 tallets pop-kultur og lager oppfølgere og remakes som aldri før.
Her i Norge har blant andre "Knerten", "Mormor og de åtte ungene", "Reisen til Julestjernen" og "Flåklypa" fått nytt liv på det store lerretet, og nå er scenen endelig klar for "Knutsen og Ludvigsen".
Den som venter han skal få.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar