.

.

lørdag 8. februar 2014

Litt lei, og takk for det


Motivasjon, hvor er du?
En ting er at jeg i det siste har flere prosjekter på gang som nesten virker uoverkommelige.
Scanninger og etterarbeid som setter bloggen i pausemodus.
En annen ting er at bloggen har begynt å gjøre opprør mot nettleseren min.
Dette var faktisk et problem på gamle-PCen min også, noe som tvang meg til å bytte fra "Internet explorer" til "Mozilla firefox".
Da jeg fikk ny PC med Explorer som innstallert nettleser, kunne jeg fortsette å blogge akkurat som med Firefox.
Helt til plutselig bloggen ombestemte seg og bare begynte å lage krøll.
Nok en gang blogger jeg med Firefox, som igjen ikke var fornøyd med min "Flash player".

Så har jeg ventet i spenning på flere klassikere fra NRK.
Sist blogget jeg om hvordan NRK den siste tiden hadde ligget i "Fjernsynsteater-modus", og lagt ut programmer jeg den gang ikke var i målgruppen til, og som bare er blitt sendt en eneste gang.
Dette gjør at nostalgifaktoren for meg naturlig nok ikke er på topp.
Og de har bare fortsatt å dykke på den siden av arkivet.

Jeg skjønner jo at NRK må tenke variert og ikke bare legge ut programmer som er i min målgruppe, og jeg skjønner også at det er disse små korte programmene som tar minst tid å digitalisere og at de derfor kommer ut på nettet før alle de endeløse underholdningsprogrammene.
Men det er akkurat i disse tider jeg trenger å bli litt entusiastisk for noe.
Få opp spiriten min litt.
Og da har ikke NRK vært noe særlig til hjelp i det siste.

Allikevel har de lagt ut så mye nytt den siste uken at jeg føler at jeg må komme med en liten oppdatering.

"Alex Rosén, programleder" (1997) (Her)
Humor med Alex Rosén.

"Byggmester Solness" (1997) (Her) 
Fjernsynsteater av Henrik Ibsen.

"Dumbo og maskefjes" (1993) (Her) 
Krimserie av Gunnar Staalesen.
 
"Dødelig kjemi" (1992) (Her) 
Påskekrim med blant andre Lars Andreas Larssen.

"En mann må gjøre det han må" (1996) (Her) 
Fjernsynsteater.

"Fedrelandet" (1991) (Her) 
Fjernsynsteater.

"I de beste familier" (1995) (Her) 
Fjernsynsteater.

"Jakten på Mauritius" (1995) (Her) 
Fjernsynsteater.

"Kong Lear" (1985) (Her) 
Fjernsynsteater.

"Kulturoperatørene" (1992-1996) (Her) 
Program som tar pulsen på det norske kulturlivet.

"Larsen spesial" (1999-2000) (Her) 
Rune Larsen med musikalske gjester.

"Marerittet" (1989) (Her) 
Norsk-svensk thriller-serie i fire deler.

"Medmenneske" (1981) (Her) 
Fjernsynsteater.

"Seier'n er vår" (1994) (Her)
Komiserie om vinter-OL med blant andre Elsa Lystad og Eldar Vågan.

"1814" (1989) (Her)
Serie i fire deler om Norges kamp for selvstendighet.

Men høydepunktet for meg denne gangen kommer faktisk fra 60-tallet.
Jeg har jo lagt til programmer som ble laget før 1980 tidligere.
"Pernille og Mr. Nelson", "Jul i Skomakergata" og "Pompel og Pilt".
Og nå legger jeg også til serien "Og takk for det..." som var serien som virkelig satte "Wesensteen" på kartet.
Rolf Wesenlund og Harald Heide Steen jr. i klassikere som "Hos tannlegen" og "Supperådet" er ikke mulig for meg å utelate i min nostalgiske liste.

"Og takk for det..." (1969) (Her)
Humorserie med blant andre Rolf Wesenlund og Harald Heide Steen jr.

Og når jeg også denne uken endelig finner RC-cola i butikken igjen så har jeg vel egentlig ikke så mye å klage over.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar