.

.

tirsdag 25. juni 2013

Absolute comeback!


Det var en helt vanlig dag i butikken.
Jeg streifet forbi CD-hyllene og stoppet plutselig opp da jeg ikke trodde mine egne øyne.

Jeg har tidligere blogget om min lidenskap til Absolute music.
Samleplate-serien som startet i 1991 og førte til 60 utgivelser frem til 2009.
Da var salget av CDer så begrenset at "Absolute music" og "Mc music" slo seg sammen til "Now that's what I call music".
På dette tidspunktet var jeg litt lettet over at "Absolute music" eventyret var over.
Jeg kjøpte knapt CDer lengere og skulle ikke hoppe på "Now-toget".
Som for de fleste andre var internet min nye kilde til musikk, og jeg kan vel knapt huske sist jeg kjøpte meg en CD.
Men nå sto jeg der altså med en helt ny Absolute-plate i hendene...
Jeg har så mange gode minner fra Absolute-serien at det føltes ut som om en brikke i mitt retro-univers falt på plass igjen.
Den fikk selvfølgelig bli med hjem.
Så avskåret fra CD-verdenen har jeg vært at jeg fikk sjokk når jeg fant ut release-datoen på CD-en faktisk var 10 Mai(!)
Over en måned hadde den vært ute uten at jeg hadde oppdaget at den eksisterte.
Jeg tror at jeg må ta meg en ekstra runde rundt CD-hyllene her etter, for hvem vet hva som kan ha dukket opp igjen uten at jeg har fått det med meg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar