.

.

onsdag 8. mai 2013

Shake it, don't fake it


Jeg fant 90 talls milkshake i butikken i dag.
TINE feirer at det er 30 år siden de begynte å lage milkshake og relanserer derfor milkshake i gammel emballasje.
Men banan-varianten så jeg ingen ting til, men også den skal være i butikkene.
 

Jeg synes det er fantastisk at TINE følger opp retro-emballasjen på yoghurtene med retro-milkshake.
Retroprodukter generelt er jeg jo ganske begeistret over.
Men det ultimate hadde jo vært om de hadde relansert 80 talls milkshaken.
Den aller første emballasjen.


Det er flere forandringer som TINE milkshake har stått ovenfor disse 30 årene.
Og etterhvert kom plastkopp emballasjen i 1994.
Samme året kom de første Litago produktene.


Så skiftet designet til slik den er relansert i dag, før den til slutt fikk skrukork.


Da Litago tok over milkshaken kom plaskoppen tilbake.
Men skrukorken var ikke død.


Skrukorken kom tilbake på pappkartongene.
Dette var før TINE startet med skrukork på de vanlige melkekartongene.


Igjen forandret emballasjen design, samtidig som smakene bare ble ferre og ferre.
 

Helt til TINE børstet støv av 24-shake formatet igjen og lanserte to nye smaker under "Smoothie shake" konseptet.
Et konsept som raskt skiftet navn til "Super shake".
  

Jeg håper og tror at flere retro-emballasjer vil dukke opp fra TINE i fremtiden, kankje til og med på melkekartongene.
I alle fall synes jeg de burde bringe tilbake de gamle nissekartongene til jul.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar