.

.

torsdag 28. mars 2013

En fargerik påske


Hvor skal jeg begynne?
For noen uker siden lå jeg litt i etterkant når det kom til å blogge min TV-Guide.
Optimistisk som jeg var, tenkte jeg at det ikke skulle være noe problem å blogge litt ekstra noen dager for å kunne nå igjen bloggen datomessig.
Men så ble jeg lagt inn på sykehuset med magesmerter.
Det viste seg å være nyreinfarkt, noe som igjen gjorde at jeg ble værende på sykehuset i et par uker, uten mulighet til å blogge.
Nå er jeg ute av sykehuset og formen er god, men bloggen ligger så langt bak at optimismen ikke råder like sterkt.

Så med det utgangspunktet er jeg nok en gang i blogg-modus, og kan glede meg over at det er blitt påske.
Jeg har flere ganger blogget om det som for meg er ett av årets høydepunkt:
TINEs påskekrim.
I fjor tok jeg til og med å la farge til påskekrimmen, i irritasjon over TINEs manglende respekt for tegneserie-kunsten.

 
Jeg har tegneserier som en av mine lidenskaper, og Arild Midthun er en stor favoritt.
Det er der min irritasjon over TINE kommer inn.
Ja, jeg vet at melkekartongene har faste farger i forhold til hva slags type melk det dreier seg om.
Å fargelegge alle kartongene likt, vil derimot etter min mening ikke forvirre noen.
"Taket" på kartongene kan fremdeles farges i forskjellige farger, og hvis man kan lese krimmen, så kan man også lese om det står H-melk eller Lett Melk på kartongen.

Det er nemlig fargeleggingen av krimmen jeg har problemer med.
Hvis man først får en så dyktig forfatter som Gunnar Staalesen til å skrive en krim, og en så dyktig tegner som Arild Midthun til å tegne den, så hvorfor ikke presentere sluttresultatet på en best mulig måte?
Så nok en gang har jeg måttet ta det på meg selv å yte rettferdighet til påskekrimmen.


Så her er da omsider årets påskekrim i farger:




Da er det ikke så mye mer for meg å si for denne gangen.
Jeg skal gjøre mitt beste for å få TV-Guiden på beina igjen, og få bloggene mine og helsen min på rett spor.
Ellers avslutter jeg med et bilde av fjorårets påske-egg, siden årets egg blir av det magrere slaget.

God påske!
  

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar