.

.

mandag 24. mars 2014

Critical_Process_Died


2014.
Året da jeg endelig skulle få fart på bloggingen.
Etter et år preget av sykdom og datatrøbbel skulle jeg omsider investere i en ny PC, og dermed kunne starte på ny frisk og med nytt mot.


Det gikk ikke lenge før jeg følte meg litt usikker på min nye PC.
Det virket ikke helt som om den ville samarbeide.
Men jeg begynte å gjøre meg kjent med den nye maskinen, og ikke minst begynte jeg å scanne inn tusenvis av ting til bloggen min.


Dette satte bloggingen tilbake, men jeg trøstet meg med at når all scanningen var ferdig så skulle det bli andre boller.
Samtidig kunne jeg prøve å få løse alle småflokene som oppsto rundt bloggingen.


Etterhvert begynte jeg å få orden på både scanning og blogg, noe som snart skulle endre seg drastisk.


BLUE SCREEN OF DEATH (sett inn tordenlyd her).
Jeg hadde knapt hørt om fenomenet, og heldigvis aldri opplevd det selv før.
Men kort fortalt betyr det at Windows krasjer på en slik måte at datamaskinen rett og slett "dør".


Dette er marerittet til en hver Windows bruker, og en av hovedårsakene til at enkelte rett og slett styrer unna Windows produkter generelt.


For når dette fenomenet oppstår mister man ALT som er lagret og installert på maskinen.
Inkludert, i mitt tilfelle, timesvis med innscannede bilder.
Alt jeg hadde på maskinen min gikk rett i dass.


Dermed bar det rett til butikken der jeg kjøpte PC-en, der jeg fikk en helt ny PC, helt problemfritt og uten ekstra kostnad.
Så nå sitter jeg med en ny PC, og har igjen brukt den siste tiden på å installere og lagre alt jeg trenger på maskinen.
Jeg er også beredt på å fyre opp scanneren igjen.


Jeg har vært så drittlei og frustrert med tanke på alt som gikk tapt på den gamle PC-en.
Men jeg kan ikke gjøre noe annet enn å se fremover, og prøve å komme meg tilbake i blogg-modus.
For "When the going get tough, the tough get going".

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar