.

.

lørdag 22. september 2012

Retro fra 70 tallet

Jeg liker ikke yoghurt.
Syrnede melkeprodukter generelt har jeg ikke sansen for.
Allikevel måtte jeg stoppe litt opp forran yoghurt-hyllene i butikken i dag.
Så jeg syner?
I mot meg lyste noen yoghurt pakker som jeg ikke hadde sett på mange mange år.

Det var tidlig på 70 tallet at yoghurt-boksen fikk sitt klassiske design.
Men selv jeg som ble født i 79 husker godt dette designet som prydet boksene i mange år.
Men som med alle TINE produkter endret designet på boksene seg i takt med tiden.
 

Men nå hiver TINE seg på retro-bølgen og relanserer dette klassiske designet på sine 180 grams bokser.
Men bare i en begrenset periode.
 
 

Jeg håper inderlig dette blir en så stor suksess at vi får se flere retro-produkter fra TINE i fremtiden.
For det finnes utrolig mange design og produkter om jeg savner fra TINE.
Du kan lese mer om dette her.

Men det er flere produkter fra 70 tallet som jeg ikke liker.
For ikke så lenge siden ble HaPå (Hamar Pålegg) ananas relansert.
 

Et fenomen fra 70 tallet som de fleste sikkert kjenner igjen fra nyere tid i denne innpakningen:
 

HaPå er godt, men hvorfor ødelegge den med ananas-smak?
Men nå er den altså tilbake i nytt design, også den i en begrenset periode.
 
Jeg kommer til å holde meg unna begge produktene, men Blogg-enka på sin side er ganske så begeistret.
Begeistret er jeg også over retro-bølgen som nå skyller over oss.

2 kommentarer:

  1. Hei

    Jeg lurte på om det gikk an å få bruke bildet på bloggen din av de tre Hapå-boksene som står på rekke?
    Jeg skriver om Skarbøvika i gamle dager, og har tenkt å gå over til å skrive om gamle bilder.

    Hilsen Ole Jonny Larsen

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Ole Jonny.
      For min del kan du bruke bildet så mye du vil.
      Jeg har ingen eierskap til bildet, da jeg selv har "stjålet" det fra internet. :-)

      Slett