.

.

fredag 19. september 2014

Jeg åpner 9-04


Ny 3-pakning skal til befaring.
Hittil har jeg fått 3 av 3 figurer, og håper å fortsette denne trenden.
Jeg åpner det første egget.
Oransje kapsel.
Jeg åpner.
Det er fotografen fra Crazy crocos!
Crazy crocos dukket for første gang opp i Tyskland i 1991.
I 1993 ringte det endelig inn for dem også her i Norge.

 
Men også i 1996 ble vi kjent med verdens største krypdyr.
Denne serien dukket først opp i 1993, også i Tyskland.


Dette var de 2 eneste seriene som reptilene dukket opp i hvis man ser bort i fra denne serien fra 1999:

 
Ellers ble det i Tyskland gitt ut flere andre Crazy crocos effekter.


Men nå over til det andre egget.
Wow, krokodiller legger jo egg.
Hva kan man si om den saken?

Krokodiller kan legge opptil 50 egg av gangen.
Kjønnet på ungene bestemmes av temperaturen i redet.
Over 32 grader så blir det hankjønn.
Om den er under 31 grader blir det hunkjønn.
Det er sjeldent at alle eggene blir samme kjønn.
Det tar 2 til 3 måneder før eggene klekkes.
Da tar moren ungene i munnen og bærer dem ut i havet.

Men hva er forskjellen mellom krokodiller og alligatorer?

Alle alligatorer er krokodiller.
Det finnes altså flere typer krokodiller og alligatorer er en av dem.

Da så...
Men nå har jeg et egg å åpne.
Jeg åpner.
Det er en gul kapsel.
Jeg åpner.
Det er en motorsykkel.
Laget i gjennomsiktig blå plast.
Inne i kan man se det velkjente metallhjulet 
som gir sykkelen ekstra fart når man ruller den bortover.
Heldigvis er den fri for klistremerker.
De klistremerkene som har dukket opp det siste året 
har ikke sittet veldig fast.

Da åpner jeg det siste egget.
Det er en gul kapsel.
Jeg åpner.
Det er en snurrebass.
En med skaft.
Man skal faktisk holde i skaftet med to fingre
og stikke snurrebassen inn i hullet.
Når man tar en tredje finger å trykker den ut igjen
så er det en spiral som gjør at snurrebassen roterer på vei ut av hullet.

4 av 4 figurer, men den ville jakten på Marilyn fortsetter.
 

Gus godkjenner ordet "CRAZY" selvfølgelig.
Men "Crocos" vil han gjøre om til "Caracas".
Hovedstaden i Venezuela.
Og i Venezuela finner man krokodille-arten Orinoco.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar