.

.

torsdag 2. januar 2014

Jeg åpner 3-18


Ny 3-pakning er på gang.
2 fugler igjen.
Burde egentlig gå fort dette.
De fleste samleserier har 10 figurer.
Denne har bare 8.
Det er like greit at jeg begynner med en gang.
Det midterste egget står klart.
Det er en gul kapsel.
Jeg åpner.
Det er noe blått med vinger hvertfall.
En snurrebass.
Da åpner jeg egg nr 2 før jeg begynner å vitse om snurrebasser igjen.
Jeg åpner.
Det er en oransje kapsel.
Jeg får spare den til slutt.
Så til det siste egget.
Jeg åpner.
Selvfølgelig en gul kapsel.
Jeg åpner.
Og der var et gult dyr.
En gepard eller leopard.
Jeg husker ikke helt hva som var forskjellen på de to, men noe var det i alle fall.
Så til den siste kapselen.
Jeg åpner.
WOW!
Det er Jewel!
Den blå papegøyen som ligner på Blu.
Hun heter sikkert Jewel for at juveler er blå.
Er de ikke blå?
Hva slags edelstener er blå?
O store guru?
Juveler er et samlebegrep om edelstener generelt.
Derfor finnes det juveler i alle farger.
Den edelstenen som er mest kjent for sin blåfarge er safir.
Men safirer kan også komme i andre farger.
Takk O store.
Da får jeg håpe at neste juvel gjemmer seg i neste 3-pakning.
Bare 18 3-pakninger og EN figur igjen!
Faktisk første gang at den figuren jeg starter å jakte på, blir den aller siste som dukker opp.
Her er det jakten på Blu helt fra start til slutt. 


Gus mener forresten at juveler er et samlebegrep om idealisme.
Og at den idealisten som er mest kjent for sin blåfarge er safir.
Og om jeg skulle sette sammen alternativene han ville at "Jewel" skulle være, så får jeg Jubel-Juvel og Jåle-Jarl. 
Skal jeg tolke det dit hen at Jåle-Jarl er en jubel-idealist?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar