.

.

mandag 2. juli 2012

Usmurfelig om sport 2


Det skulle bli deilig å lene seg tilbake i godstolen for å se Aafk valse over Vålerenga på TV2 zebra i dag.
Men siden jeg er Canal Digital kunde så ble det ikke slik.
TV2 zebra er borte og Canal digital og TV2 skylder på hverandre.
De sier det er et statelig vedtak som står bak, som sikrer TV2 en viss andel av Canal Digitals inntjening fra sine kunder.
TV2 mener de skal ha 8 kroner måneden fra hver kunde.
Dette i motsetning til 58 øre som de har fått frem til i dag.
Canal Digital mener at 58 øre er en avtale som må stå videre.
Jeg er ikke noe mester i hoderegning men kalkulatoren min sier at dette er en prisforkjell på rundt 1300 prosent.
TV2 mener at fjerningen av TV2 zebra er Canal Digitals hevn for fjerningen av TV2 sport.
Canal Digital mener at de varslet om TV2 zebra først og at fjerningen av TV2 sport er TV2s hevn over Canal Digital.
Den barnslige kranglingen fortsetter og her sitter jeg og skal kose meg med en fotballkamp uten mulighet til å se kampen på TV hjemme i min egen stue.
Jeg har allerede sagt min mening om hva som er den egentlige grunnen til det onde blodet mellom disse to partene.
Videre hadde jeg tenkt å rette en pekefinger mot TV2 som plutselig bare har dette problemet med Canal Digital og ikke noen av de andre kabel-distributørene.
Men så gjorde TV2 noe i dag som gjør det umulig for meg å være sint på dem.
TV2 har startet sine sommersendinger og lagt om deler av sendeplanen.
Det betyr at hver dag (Ja, hver smurfete dag) klokken 08:35 så sender TV2 Smurfene!
Jeg satte min VHS-spiller i smurf og smurfet opp dagens episode for å smurfe om dette var den klassiske serien som jeg smurfet i min barndom, eller om det var noe nymotens smurf.
Og i det Astro-smurfen satte kursen mot stjernene kunne jeg med den største smurf konstantere at det var den klassiske serien.

Så derfor retter jeg heller pekefingeren mot Canal digital som mener de kjemper kundenes sak når de setter seg på kant med TV2.
Dette for at kundene ikke skal belastes disse 7,42 kronene ekstra i måneden. (89kr i året).
For dette har de ofret (foreløpig) både TV2sport og TV2 zebra uten å spørre kundene hva vi selv ønsker.
Det er godt under en hundrelapp i året som jeg liksom sparer for å ikke ha mulighet til å se TV2 sport og TV2 zebra, Norges sjette mest sette TV-kanal.
Tuuuuuuuuusen takk Canal Digital for at dere kjemper MIN sak (som dere sier).
Det er rett og slett usmakelig å gjemme seg bak kundene for å kjempe det jeg mener er en privat agenda.

Så endte det til slutt uavgjort mellom Vålerenga og Aafk.
Hvordan det ender mellom TV2 og Canal Digital vil tiden vise.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar